zondag 30 november 2008

Verslag 96ste werkdag: zaterdag 29/11/2008

Proesten en hoesten en geen lucht: stomme longen. Dit zijn de symptomen die me vandaag weerhouden om naar de zolder te trekken, en dat doet wreed pijn. Maar ja, niets aan te doen. Dus het korte relaas dat ik vandaag ga brengen is er één van onze mannen die me op de hoogte brachten: Hubert, dank voor de foto’s en Hugo voor het bezoek. Zo ben ik op de hoogte van de toestand. Tof was dat de Walter vandaag ook is teruggekeerd naar de zolder. Dat zal hem zeker deugd gedaan hebben. En succes was er bij want hij zou toch één of twee refittings tot stand gebracht hebben. Zo zie je maar dat er steeds resultaten blijven behaald, natuurlijk mits veel engelengeduld.

Walter aan de slag op een van de refittingtafels.

Hugo heeft er deze week ook weer een dikke lap op gegeven. Met zijn stoïcijnse volharding heeft hij deze week een serieus aantal scherven genummerd. Dit moeten we hem nageven, maar niemand slaagt erin om met zoveel geduld dit werk uit te voeren: nummeren en ficheren zonder ophouden. En wees gerust men zal er geen fout in vinden. Ik geloof dat hij reeds bij inventarisnummer 7700 zit.
Vandaag is ook Willy Temmerman langs geweest, ook om materiaal op te halen dat hij gaat bekijken en bestuderen. We houden dit zeker nog op verrassing voor later. Jammer dat ik er niet bij was om onze vriend te begroeten. Er blijkt ook een kleine verhuis plaats gehad te hebben, dit allemaal om plaats te winnen en nog meer materiaal kunnen open te leggen. Johnny is nog steeds vragende partij om meer ruimte te krijgen voor het openleggen van de terra sigillata. Dit zou veel gemakkelijker werken om deze groep van aardewerk op typologie te krijgen. Hoe we dat gaan oplossen zie ik niet zo dadelijk zitten, maar er moet zeker een oplossing uit de bus komen. Ook Johnny is er vandaag weer in geslaagd om een tweetal refittings rond te krijgen. Het mooiste voorbeeld dat we zeker nog niet moeten denken dat dit gedeelte van het inventarisatiewerk bijna achter de rug is. En dan moeten wij het materiaal van Leuven nog linken aan de massa die reeds openligt op onze zolder.
Volgende week is het een beetje hoogdag voor de zoldermotten. Wij mogen ons project voorstellen op de provinciale archeologische contactdag te Gent. Dit mogen we doen via een lezing met PowerPointpresentatie. Dus volgende week geen werknamiddag maar allen op post in Gent.

Twee refittings die vandaag zijn gelinkt.

Hubert heeft vandaag mijn taak overgenomen op de pc om alles op fiche te zetten, zo kan ik me de volgende werknamiddagen toeleggen op determinatie en verder alles op typologie te brengen samen met Johnny. Een geluk dat we mannen als Hugo en Hubert hebben om deze taken uit te voeren. Zij zorgen ervoor dat de vooruitgang bij ons inventarisatiewerk visueel waarneembaar is.
Zo, ik vermoed dat ik vandaag alles verteld heb. Ik zal maar piepend en krakend in mijn bed kruipen en hopen dat ik wat kan slapen. Dit was de laatste twee dagen niet evident.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten