zaterdag 14 juni 2008

Verslag 81ste werkdag: vrijdag 13/06/2008

Willy, Hugo, Jef en Romain, met zijn vieren waren wij op post om de leerlingen van het vierde leerjaar van de basisschool “De Vlieger” van Hofstade te verwelkomen op onze museumzolder. Na een hartelijke ontvangst en een woordje uitleg over het museum zelf waar zij zich bevonden, vertelde ik hen over de oudste geschiedenis van onze gemeente. Geboeid luisterden onze jonge gasten naar het verhaal. Doch al vlug trokken al die vreemde voorwerpen hun aandacht. Geschaard rond onze refittingsbakken namen zij ijverig nota van alles wat zij te horen kregen. Toen zij handschoenen kregen om aan te trekken en het Romeinse zwaard (gladius) even mochten ter hand nemen was de apotheose van deze geslaagde namiddag bereikt.
Zelf stond ik versteld van de opmerkzame vragen die mij werden gesteld door onze jonge gasten. Graag zou ik een vlieg zijn en de komende dagen in de school eens rondvliegen, ik denk dat er nog veel zal nagonzen over deze uitzonderlijke namiddag.

Hier volgt een klein fotoreportage die de sfeer van het bezoek op onze zolder weergeeft:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten