zondag 11 januari 2009

Verslag 100ste werknamiddag: zaterdag 03/01/2009

Een beter begin van deze prachtige namiddag kan ik julie niet geven. Doch ik was niet weinig verrast deze namiddag. Wat ik me had voorgesteld als een rustige werknamiddag waarop ik onze vaste medewerkers polste om op 31 januari een rustig glaasje te drinken om deze heugelijke gebeurtenis te vieren draaide helemaal anders uit.
Snoodaards hadden zonder mijn weten een kleine viering op poten gezet om deze 100ste werknamiddag te vereeuwigen. Alhoewel de grootste snoodaard (Bert) dit reeds had voorgesteld op een voorgaande vergadering van de Heemkundige Kring was het Johnny die alles in elkaar "getuifeld" had samen met de andere gangsters van onze Archeologische Werkkring.
Het eerste onraad rook ik toen onze vriend Jozef Avoux op bezoek kwam. T
oen Patrick Monsieur om 15u onaangekondigd binnenkwam, voelde ik nog meer nattigheid.
Maar toen Hubert heel serieus kwam zeggen dat er beneden een groep van het Land van Aalst stond te wachten om een rondleiding op onze zolder te krijgen wist ik met zekerheid: hier klopt iets niet. Dat was ook zo.
Voor ik jullie laat genieten van enkele foto’s van vandaag wil ik graag iedereen danken voor deze mooie namiddag: Johnny, Hubert, Bert en natuurlijk de rest van de bende hartelijk dank en op naar de volgende 100.
Aan de Heemkundige Kring Denderland en de mensen van het “’t Gasthuys”, Stedelijk Museum Aalst, dank u voor het vertrouwen en de medewerking waarvan onze archeologische werkgroep mag genieten.
Walter, Hubert, Johnny, Hugo, Romain zoals elke week steeds trouw aanwezig op zolder.

Dank aan Patrick, onze wetenschappelijke begeleider.

Marc Uyttersprot, onze voorzitter, in volle glorie en fier op zijn Heemkundige Kring, vol lof over de Archeologische Werkgroep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten