maandag 10 maart 2008

Verslag 67ste werkdag: zondag 09/03/2008

Van een onverwachte werknamiddag gesproken, dat mag in dit geval wel gezegd worden.
Zondag, regenen zonder ophouden. Echt een namiddag om lui in de zetel te liggen. Neen dat is niet aan mij besteedt. Daar ik nog iets moest oppikken op onze zolder wat ik zaterdag vergeten was dacht ik: als ik al mijn lijsten op mijn geheugenstick zet kan ik alles op de computer zetten. Een telefoontje naar Hubert en hij was dadelijk van de partij om ook zijn lijsten te programmeren.
Rond 14u30 waren we in het Museum en aangenaam verrast, want we zagen enkele bekende gezichten van Hofstade op de tentoonstelling. Deze mensen waren ook blij want zo konden zij eens mee naar onze zolder. Terwijl Hubert de computer aanzette en alles programmeerde fungeerde ik terwijl voor gids en beantwoordde graag de vele vragen. Ondertussen kwam er al een tweede groepje bezoekers boven. Na de nodige uitleg daalden we weer af naar beneden om huiswaarts te keren, maar neen hoor, een derde groep Hofstadenaars hield ons tegen en maar al te graag openden wij weer onze zolder om ook deze mensen met de nodige informatie te overladen.
Onze gemeentenaren waren aangenaam verrast over ons werk en waren verwonderd over al dit materiaal dat van Hofstade afkomstig is.
Hubert zoals altijd gewapend met fototoestel heeft deze toffe werknamiddag op de gevoelige plaat gezet en hier volgen enkele sfeerbeelden.



De belangstelling en de aandacht was groot zowel
op zolder als bij de tentoonstellingskasten.

Dit alles maakte dat ons kort blitzbezoek aan de zolder uitliep tot 17u45. Maar wat ons het meeste blij maakte was de ruime belangstelling van onze eigen Hofstadenaars voor ons project.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten